mandag 7. oktober 2013

Det hjelper å rydde litt rundt kompoststedet…

 
Her kan man se området før jeg i det hele tatt hadde sjenket bakken en eneste tanke – altså i fjor…
 
IMG_7389
 
IMG_0465
 
…og tenk at de flotte steinene har fått gjemme seg under gress og mose…
 
IMG_7391
 
…og komposthaug er ikke alltid en komposthaug, spør du meg.
Her var det simpelthen helt ufremkommelig.
Forvokste bringebærbusker og blankmispel i fri utbredelse.
 
IMG_9093
 
Det startet med opprydding i vår.
Her var det blant mye annet en del rester fra berberis (berberis vulgaris) som ble fjernet av den forrige eieren av hagen, men duameg…
Det hadde vært kjekt om restene hadde blitt kjørt rett på dynga i stedet for å gå via denne plassen og  mine fingre.
Kan fortelle at jeg har hatt mang en hoven og vond finger pg.a. disse restene.
 
IMG_0522
 
Nå er kompostområdet så godt som ferdig.
Skiferen som ligger foran skal ikke ligge sånn, jeg har bare plassert det her når jeg har kjørt noen heller fra naboen og over til oss.
 
IMG_0520
 
Det passer godt at det har blitt plantet blankmispel her tidligere for da er ikke kompostbingene så synlig for alle og enhver.
Bringebær og blankmispel har blitt luket, redusert og klippet. 
Litt brennesle – Urtica – som er utmerket til gjødsel, får stå i en begrenset gruppe.
 
Så nå er bingene klare for mottak!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar